Παπούτσια Άρσης Βαρών και σε τι βοηθούν

Μεγάλη κουβέντα γίνεται ανάμεσα στους ασκούμενους του crossfit για το κατά πόσο χρήσιμα μπορεί να είναι τα παπούτσια άρσης βαρών.

Όπως είναι γνωστό, από τη σκοπιά της φυσικής, ο κορμός πρέπει να διατηρείται κάθετος προς το έδαφος κατά την εκτέλεση των καθισμάτων. Αυτό άλλωστε συστήνει και ο National Strength and Conditioning Association (NSCA) για καλύτερη απόδοση και μειωμένο ρίσκο τραυματισμού.

Οι ασκούμενοι που έχουν δοκιμάσει καθίσματα με παπούτσια άρσης, παραδέχονται ότι νιώθουν πιο άνετοι στην κίνησή τους. Αυτό λοιπόν που οι περισσότεροι εμπειρικά γνωρίζαμε, επιβεβαιώνει μία έρευνα από το πανεπιστήμιο της Αριζόνας, που ανέλυσε την κινηματική αθλητών με απλά παπούτσια τρεξίματος και με εκείνα της άρσης βαρών.

Διαπιστώθηκε ότι στη δεύτερη περίπτωση, είχαν τη σπονδυλική τους στήλη πιο κοντά στην ιδανική θέση.

 

  • Επίδοση

Η σωστή στάση του σώματος και επομένως η πιο ομοιόμορφη κατανομή των φορτίων, μπορεί να βοηθήσουν στο να σηκώσει κάποιος παραπάνω κιλά. Το πόσα παραπάνω είναι σχετικό και έχει να κάνει με τη γενικότερη κατάσταση της κινητικότητας του καθενός. Μία επιπλέον βοήθεια των παπουτσιών είναι ο σκληρός τους πάτος. Οι δυνάμεις που ασκούνται προς το έδαφος, κατά την ανύψωση των κιλών, δεν απορροφούνται από αυτά αλλά στέλνονται πίσω.

 

  • Μέσα σε wod

Οι ασκήσεις στις οποίες κατά κύριο λόγο μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι τα καθίσματα, και οι ολυμπιακές άρσεις. Κάποιοι τα προτιμούν και στο κωπηλατικό. Είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό.

 

  • Τι να προσέξει κανείς αν αγοράσει

Κυκλοφορούν πολλά μοντέλα που διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το ύψος του τακουνιού, τον τρόπο δεσίματος (με strap ή χωρίς), το πλάτος τους. Όλα αυτά θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πριν την αγορά τους. Άλλωστε είναι παπούτσια που με σωστή χρήση θα αντέξουν αρκετά χρόνια.

References

Kinesiology Program, Arizona State University, Tempe, Arizona, USA

 

(Visited 649 times, 1 visits today)

Leave a Reply